LEDIGA TJÄNSTER

LEDIGT JOBB

ÄR DU DUKTIG PÅ ATT GRANSKA PERSONLIGT BREV?

Har du kunskap om hur man skriver ett effektivt personligt brev som sticker ut i mängden och väcker arbetsgivarens intresse? Tycker du att det skulle vara spännande att ha friheten att arbeta var som helst på distans och utan att vara bunden till ett fast kontor? Då vill vi välkomna dig till att söka denna tjänst och bli vår nya medarbetare. Nordic Career Academy befinner sig i en spännande tillväxtresa. Vi söker nu två personligt brev-granskare som vill arbeta på distans och kan ge feedback på våra kunders personliga brev. 

 

Om verksamheten

Nordic Career Academy är ett helt digitaliserad karriärutvecklingsföretag som erbjuder online tjänster över hela Sverige. Vi hjälper människor att hitta sina nya arbetsroller, ta nästa steg i karriären och utvecklas i arbetslivet. Vi vill att alla uppnår sina yrkesmål och har ett arbete som de trivs med. 

Vårt tjänsteutbud är brett. Hos oss får man hjälp med allt från granskning av ansökningshandlingar och intervjuträning till karriärsamtal, chefscoachning, affärsrådgivning osv. Vi riktar oss till såväl arbetssökande som yrkesverksamma men också till chefer och egenföretagare som behöver vägledning om frågor kring jobb, karriär, arbetsliv, ledarskap, företagande och affärsmannaskap. Våra kunder är både enskilda personer och organisationer som erbjuder karriär- och företagsstöd till sina målgrupper. Alla våra tjänster erbjuds online av erfarna personal med adekvata utbildningar. 

Om tjänsten

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete. Som personligt brev-granskare ger du skriftlig feedback på personligt brev utifrån ett antal kriterier i vårt bedömningsverktyg. Du hjälper våra kunder att skaffa intresseväckande personligt brev så att de får komma till anställningsintervju. Målet är att hjälpa så många personer att hitta jobb som det är möjligt. Varje granskning bygger på individuella råd och tips utifrån kundens behov.

Vidare bidrar du till verksamhets- och produktutveckling för att möta våra kunders behov på bästa sätt. Det är viktigt att du som arbetar i denna roll är flexibel och kan utföra arbetet med kort varsel eftersom vi ger feedback till våra kunder inom 24 timmar. Detta arbete passar bra för dig som vill jobba på distans och ha ett långsiktigt extra jobb vid sidan av din ordinarie sysselsättning. Tjänsten erbjuder stor frihet vad det gäller arbetstid och -plats. Vilka tider på dygnet du vill jobba är helt upp till dig.

Din profil

För oss är det oerhört viktigt att ha nöjda kunder och erbjuda hög servicekvalitét. Därför förväntar vi oss att du delar samma värdegrund och vill leverera våra tjänster i högsta kvalité. Du har stor kunskap om frågor kring jobbsökande, karriärutveckling och arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, strukturerad och är bra på att planera din arbetstid. Du vet precis hur man skriver ett intresseväckande och effektivt personligt brev, har mycket goda kunskaper på svenska språket och formulerar dig väl i tal och skrift. Behärskar du engelska eller ett annat nordiskt språk obehindrat är det meriterande men inget krav. Har du lika goda kunskaper om hur man skriver ett vinnande CV eller bygger en stark LinkedIn profil är det också meriterande. Du har tillgång till egen dator och är van vid att ha din dator som ditt främsta arbetsredskap.

Önskvärda kvalifikationer

Vänligen ange i din ansökan vilket av nedanstående kompetenskrav du uppfyller. Ansökningar där kompetenskrav inte uppfylls har vi inte möjlighet att bearbeta. Du som söker denna tjänst har relevant arbetslivserfarenhet alternativ en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom något av följande områden:

  • HR
  • Beteendevetenskap
  • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
  • Rekryteringsarbete
  • Studie- och yrkesvägledning
  • Karriärvägledning/karriärutveckling
  • Personal- och arbetsledning
  • Omställningsarbete för arbetssökande.

Omfattning

Den här tjänsten är ett deltidsarbete. Omfattning varierar beroende på volymer och hur mycket du vill jobba. Vi tror att du kan jobba flera dagar i veckan och även vissa helger. Vilka tider på dygnet du vill jobba är helt upp till dig.

Lön

Du får betald per granskat dokument. Därför varierar månadslönen eftersom den utgår från hur många dokument du granskar under en månad.

Ansök

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan. Märk din ansökan med “Personligt brev-granskare” och motivera vad konkret du kan bidra med till vår verksamhet. Just nu har vi flera lediga tjänster och söker medarbetare med spetskompetens inom samma område. Söker du flera tjänster hos oss får du skicka endast en ansökan och märka den med just de tjänster som din ansökan gäller för.

Vi har tyvärr inte möjlighet att svara på frågor gällande tjänsten eller ge feedback på ansökningar som kommit in. Urvalet påbörjas efter att ansökningstiden har gåt ut. Har du inte hört av oss efter ansökningstiden gåt ut så har vi troligtvis gått vidare med annan sökande.

Sista ansökningsdag

Är du intresserad? Kontakta oss!