LEDIGA TJÄNSTER

LEDIGT JOBB

Vill du jobba som rådgivande social media manager?

Har du goda kunskaper om sociala medier och vill ge andra konkreta råd om hur de kan använda sociala medier för att uppnå sina mål inom jobb, karriär, och företagande? Tycker du att det skulle vara spännande att ha friheten att arbeta var som helst på distans och utan att vara bunden till ett fast kontor? Då vill vi välkomna dig till att söka denna tjänst och bli vår nya medarbetare. Nordic Career Academy befinner sig i en spännande tillväxtresa. Vi söker nu två rådgivande social media manager som vill arbeta på distans och ge råd till våra kunder. 

 

Om verksamheten

Nordic Career Academy är ett helt digitaliserad karriärutvecklingsföretag som erbjuder online tjänster över hela Sverige. Vi hjälper människor att hitta sina nya arbetsroller, ta nästa steg i karriären och utvecklas i arbetslivet. Vi vill att alla uppnår sina yrkesmål och har ett arbete som de trivs med.

Vårt tjänsteutbud är brett. Hos oss får man hjälp med allt från granskning av ansökningshandlingar och intervjuträning till karriärsamtal, chefscoachning, affärsrådgivning osv. Vi riktar oss till såväl arbetssökande som yrkesverksamma men också till chefer och egenföretagare som behöver vägledning om frågor kring jobb, karriär, arbetsliv, ledarskap, företagande och affärsmannaskap. Våra kunder är både enskilda personer och organisationer som erbjuder karriär- och företagsstöd till sina målgrupper. Alla våra tjänster erbjuds online av erfarna personal med adekvata utbildningar. 

Om tjänsten

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete. Som rådgivande social media manager håller du samtal för egenföretagare, arbetssökande och personer som befinner sig i omställning mot ett nytt arbete eller i en karriärväxlingsprocess. Du hjälper konsulter och enskilda personer att profilera sig på ett attraktivt och trovärdigt sätt i sociala medier, stärka sina digitala varumärken, bli synligare på arbetsmarknaden och hitta nya jobb och karriärmöjligheter. Till företagare hjälper du med att stärka verksamhetens varumärke, öka synligheten i sociala medier och nå till nya kunder för att öka försäljningen. Du håller dina samtal på distans via telefon eller videomöte. Kunden väljer ett område och du ger konkreta tips och individuella råd utifrån kundens behov.

Vidare bidrar du till organisationens utveckling, PR och marknadsföring. Det är viktigt att du som arbetar i denna roll är flexibel och kan utföra dina samtal med kort varsel. Detta arbete passar bra för dig som vill jobba på distans och ha ett långsiktigt extra jobb vid sidan av din ordinarie sysselsättning. Tjänsten erbjuder stor frihet vad det gäller arbetstid och -plats.

Din profil

För oss är det oerhört viktigt att ha nöjda kunder och erbjuda hög servicekvalitét. Därför förväntar vi oss att du delar samma värdegrund och vill leverera våra tjänster i högsta kvalité. Du har en adekvat eftergymnasial utbildning på minst två år och stor kunskap om sociala medier. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, strukturerad och är bra på att planera din arbetstid. Du har ett coachande och inspirerande förhållningssätt samt förståelse för personer med olika behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad och engagerad. Du har mycket goda kunskaper på svenska språket och formulerar dig väl i tal och skrift. Behärskar du engelska eller ett annat nordiskt språk obehindrat är det meriterande. Har du nischade kunskaper just inom LinkedIn är det ett stort plus. Du har tillgång till egen dator och är van vid att ha din dator som ditt främsta arbetsredskap.

Önskvärda kvalifikationer

Vänligen ange i din ansökan vilket av nedanstående kompetenskrav du uppfyller. Ansökningar där kompetenskrav inte uppfylls har vi inte möjlighet att bearbeta. Du som söker denna tjänst har relevant arbetslivserfarenhet alternativ en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom något av följande områden:

  • IT/digital marknadsföring
  • Social media management
  • Social media kommunikation
  • Webb kommunikation
  • Marknadskommunikation inom sociala medier

Omfattning

Den här tjänsten är ett deltidsarbete. Omfattning varierar beroende på volymer och hur mycket du vill jobba. Vi tror att du kan jobba flera dagar i veckan och även vissa helger. Vilka tider på dygnet du vill jobba är helt upp till dig.

Lön

Du får betald per utfört samtal. Därför varierar månadslönen eftersom den utgår från hur många rådgivande samtal du genomför under en månad.

Ansök

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan.  Märk din ansökan med ”Rådgivande social media manager” och motivera vad konkret du kan bidra med till vår verksamhet. Just nu har vi flera lediga tjänster och söker medarbetare med spetskompetens inom samma område. Söker du flera tjänster hos oss kan du skicka endast en ansökan och märka den med just de tjänster som din ansökan gäller för.

Vi har tyvärr inte möjlighet att svara på frågor gällande tjänsten eller ge feedback på ansökningar som kommit in. Urvalet påbörjas efter att ansökningstiden har gåt ut. Har du inte hört av oss efter ansökningstiden gåt ut så har vi troligtvis gått vidare med annan sökande.

Är du intresserad? Kontakta oss!